Sabaton.cz

Rozhovor Joakim Brodén 30.3.2016 pro Bucketlist Music Reviews

Autor: | 31. 03. 2016 12:44 | 1107 zobrazení |

Frontman SABATON: „Jen to,  že umíte hrát dobře na nástroj, z vás ještě automaticky nedělá autora skladeb.“

Švédská metalová kapela SABATON vstoupí v dubnu znovu do studia, aby začala nahrávat nové album pro pravděpodobné podzimní vydání. Ptali jsme se, zda se proces psaní skladeb změnil účastí nových členů skupiny Thobbe Englunda (kytara), Chrise Rörlanda (kytara) a Hannese van Dahla (bubny). Na to zpěvák Joakim Brodén pro Bucketlist Music Reviews odpověděl.“Ne zas tak moc. Abych byl upřímný, v tomhle bodě bych řekl, že se ostatní členové více zapojují .  Nejen, že to jsou skvělí muzikanti, ale nejméně dva z nich mají zkušenosti s psaním z předchozích kapel. Mělo by bát řečeno, když někteří to neradi zmiňují, že jen protože dobře hrajete na nástroj ještě automaticky neznamená, že jste taky automaticky dobrý autor. Je to jako říkat, že dokážete postavit dům, jen proto že máte kladivo a pár hřebíků. Na psaní skladeb je toho mnohem víc, než jen hraní na nástroje. V tomhle případě máme opravdu štěstí, protože v době, kdy se bude album vydávát, bud každý z kapely nějakým způsobem zapojený do procesu psaní.

Brodén to tedy úplně vyjasnil, ale slova nového alba bude opět psán on a basák Pär Sundström. Říká:„(Pär a já) jsme blázni do historie v kapele. Ostatní určitě oceňují víc zpívat o historii než o jeskyních a dracích, ale do kvízu o historii bych je neposlal (smích).“

Jako hudební ředitel nového materiálu Joakim Metal Wani řekl: „ Je to mix (starého známého stylu SABATON a nových prvků). Je těžké to nějak nalinkovat, protože když uděláte moc velký krok, tak zklamete jak sebe, tak i fanoušky, hádám, ale když žádné nemáte odvahu dělat žádné kroky, tak taky zklamete sebe nebo fanoušky.“

Pokračuje:“ Nikdy jsme se nedohodli na změně určitého směr. Ale vždycky tam budou nějaké zvláštnůstky – třeba říkají, že „Cliffs Of Gallipoli“, je naše SAVAGE+SABATON+MEATLOAF hraná na piáno. A to je super, tedy dokud se udržíme v okruhu rokové hudby. Některé skladby jsou tvrdší jiné normální; některé jsou měkčí než je normál. Říkáme: Místo soustředění se na tvrdší a pomalejší, soutřeďme se na lepší. Lepší ale někdy znamená tvrdší  a někdy zase měkčí.